تجارت آمریکا و ایران ۲ برابر شد (اردیبهشت ۱۴۰۳) مصوبه مداخله بانک مرکزی برای کنترل نوسانات ارز تمدید شد تخلف خروج بیش از ۲ هزار کیسه آرد از شبکه پخت نان در مشهد سخنگوی صنعت آب کشور: ۵۶۵ میلیارد تومان به تنش آبی مشهد اختصاص داده شده است بورس در سرازیری | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) خرید و فروش دلاری مسکن یعنی خروج ارز از کشور اجاره آپارتمان در آزادشهر مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا خرید و فروش طلا مشمول مالیات می‌شود؟ توقف شماره‌گذاری خودروی ایکس ۵۵ پرو تا اطلاع ثانوی به دلیل نقص فنی مگر حقوق نیروی انسانی را با دلار ۶۰ هزار تومانی می‌دهند که می‌خواهند ارز صادراتی خود را بالا بفروشند؟ ربع سکه ۶.۶ میلیون تومان گرانتر است (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) لزوم ایجاد ارزش‌افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی در حوزه آجیل و خشکبار استفاده از کارت سوخت شخصی در پمپ‌های بنزین ۴۶ درصد افزایش داشته است قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت انواع گوشی‌های سامسونگ سری S چند؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مستأجران وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون‌تومانی ودیعه‌مسکن را چگونه می‌توانند دریافت کنند؟ + جزئیات منطقه حساس در بازار سکه کجاست؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز | ریزش‌ها لاک‌پشتی (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ضرورت صادرات ۲۰۰ هزار تن سیب و پرتقال سایپا شرایط جدید فروش و پیش‌فروش ۱۰ محصول را اعلام کرد + اسامی خودروها، قیمت و زمان تحویل رقم دقیق مالیات پرداختی طلافروشان مشخص شد | دلیل اعتراض طلافروشان چیست؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بخشی از ظرفیت مسکن ملی به کارگران جزئیات تازه از خروج عجیب‌وغریب ارز از کشور فروش بلیت فوق‌العاده قطار مشهد، از امروز ۹ صبح (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات مالیات بر عایدی سرمایه برای طلا، مسکن و خودرو اعلام شد | طلای زینتی تا ۱۵۰ گرم معاف از مالیات است فرماندار مشهد: از طلافروشان فراتر از قانون چیزی نمی‌خواهیم | کسانی که مغازه هایشان پلمب شده، براساس روال قانونی بوده‌ است سال گذشته ۲۸ درصد منابع از بانک‌های خراسان رضوی خارج شد
سرخط خبرها

ریزش ۹۵ هزار واحدی شاخص بازار سرمایه| آیا ریزش بورس ادامه دارد؟+ فیلم (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۶۲۶۵۶
  • ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱
ریزش ۹۵ هزار واحدی شاخص بازار سرمایه| آیا ریزش بورس ادامه دارد؟+ فیلم (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲)
امروز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه شاخص کل بورس، سنگین‌ترین ریزش خود را در سال ۱۴۰۲ تجربه کرد. نماگر اصلی بازار امروز با ریزش ۹۵ هزار و ۸۴۴ واحدی معادل ۳.۷ درصد ریزش را تجربه کرد که در سال جاری این میزان سقوط شاخص بی سابقه بوده است. آیا بورس وارد روند نزولی شده و فاجعه تابستان سال ۹۹ تکرار خواهد شد؟

به گزارش شهرآرانیوز، شاخص کل بازار سرمایه از ابتدای سال تا دیروز بیش از ۵۷۴ هزار واحد معادل ۲۹.۳ درصد رشد کرده است. بررسی روند بازار نشان می‌دهد که طی ۲۶ روز معاملاتی در سال جاری تنها ۵ روز شاخص بورس منفی بود و در باقی روز‌ها به رالی صعودی خود ادامه داد.

امروز، اما شاخص بازار سنگین‌ترین ریزش خود را تجربه کرد. پیش از این بیشترین ریزش شاخص به میزان ۲۲ هزار واحد در تاریخ ۲۱ فروردین ماه اتفاق افتاده بود.

علت ریزش شاخص بورس چه بود؟

تقریبا از ۳ هفته پیش و در جریان رالی صعودی نماگر اصلی بازار، گمانه زنی‌های مبنی بر حرکت اصلاحی شاخص از سوی کارشناسان مطرح می‌شد. عمده تحلیل گران بازار اعتقاد دارند، روند صعودی شاخص در سال جاری بدون کف سازی اتفاق افتاده است و این در جریان ورود نقدینگی به بازار بوده است.

اصلاح امروز شاخص، اما علاوه بر تاثیر پذیرفتن از تحلیل‌ها و گمانه‌زنی‌ها ناشی از نزدیک شدن شاخص بازار به مقاوت تکنیکالی و روانی ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد بود. البته پیش از این شاخص بورس از مقاومت‌های ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد و ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد به راحتی عبور کرده بود.

ریزش بورس همچون سال ۹۹ ادامه دار است؟

مسئله نگران کننده، بی اعتمادی مردم و سهام داران خرد نسبت به بازار سرمایه است. این عامل ممکن است به قدرت گرفتن روند اصلاحی منجر شود. با این وجود از آنجا که بازار سهام همچنان در مقایسه با بازار‌های موازی ارزنده است و نسبت به بازار ارز جامانده محسوب می‌شود، به نظر می‌رسد روند اصلاحی امروز مقطعی باشد وشاخص کل بازار نسبت به حمایت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد و یا ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد واکنش نشان دهد.

ریزش ۹۵ هزار واحدی شاخص بازار سرمایه| آیا ریزش بورس ادامه دارد؟ (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲)

ناگفته نماند که اغلب کارشناسان و حتی مراکز پژوهشی، تورم بیش از ۴۰ درصد را برای سال جاری پیش بینی کرده‌اند. از آنجا که تورم و شاخص بورس همبستگی و رابطه مستقیم دارند، به نظر می‌رسد معامله گران نسبت به آینده سهام در سال جاری همچنان خوش بین باشند. این عامل و سایر سیگنال‌های مثبت می‌توانند از سقوط آزاد شاخص بازار سرمایه جلوگیری کنند و باعث شوند که اصلاح شاخص مقطعی باشد. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->